Od wielu lat właściciele firm, doradcy i trenerzy zawodowi, pracownicy działów HR, aż wreszcie sami pracownicy, prześcigają się w pomysłach pt. “co zrobić, aby zapewnić idealny balans pomiędzy pracą a życiem prywatnym”. A może wszystkie starania idą na marne, a recepta na taki stan rzeczy znajduje się znacznie bliżej,niż wszyscy do tej pory myśleliśmy? O tym opowiemy sobie w dalszej części tego wpisu!
Dowiedz się najważniejszych rzeczy o pracy hybrydowej, work-life balance, a także poznaj korzyści wynikające z takiego stylu wykonywania swoich zawodowych obowiązków.
Czym jest praca hybrydowa?
Model pracy hybrydowej stanowi połączenie 2 trybów wykonywania swoich obowiązków. Z jednej strony pozwala na pracę bezpośrednio w siedzibie firmy. Z drugiej natomiast – daje możliwość pracowania również bezpośrednio z własnego domu czy mieszkania (tzw. home office).
Dokładny rozkład czasu spędzanego w firmie oraz w domu nie musi rozkładać się równomiernie. Wiele organizacji “pozwala” swoim pracownikom korzystać z zalet home office na przykład przez 1 lub 2 dni w tygodniu. Inne firmy pozwalają rozkładać ten czas równo – “po połowie”. Z kolei dla innych nie ma to większego znaczenia, dzięki czemu ich pracownicy mają pełną swobodę decydowania, ile czasu poświęcają na pracę w danym trybie.
Czym jest work-life balance?
Work-life balance określa sytuację, w której praca zawodowa oraz życie prywatne są harmonijną i spójną całością. Nie ma w nich miejsca na ciągłe nadgodziny, siedzenie do późna każdego dnia, czy też przedkładanie spraw prywatnych, nad te zawodowe.
Praca według tych zasad pozwala na znalezienie idealnego balansu pomiędzy obowiązkami wynikającymi z zatrudnienia, a chociażby życiem rodzinnym i towarzyskim, realizowaniem swoich pasji i hobby, rozrywką, wypoczynkiem, a także szeregiem innych rzeczy.
W jaki sposób praca w trybie hybrydowy pozwala zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym?
Jednym ze skutecznych sposobów poprawy jakości pracy, jak i życia, a co za tym idzie – zapewnienia sobie tzw. work-life balance, jest właśnie korzystanie z możliwości, jakie oferuje praca w modelu hybrydowym. Do głównych korzyści wynikających z tego rodzaju pracy, zaliczamy:
#1 Oszczędność czasu i pieniędzy
Nie ma co ukrywać, jednymi z nadrzędnych i najbardziej docenianych zalet, są te związane z realnymi oszczędnościami. Praca w modelu hybrydowym pozwala dopasować tryb wykonywania zadań do bieżących potrzeb oraz możliwości. A co za tym idzie – ograniczyć wydatki na transport, jak i oszczędzić nawet kilka godzin tygodniowo (z tytułów dojazdów do pracy).
#2 Elastyczność
Praca w domu ma to do siebie, że w większości przypadków wcale nie trzeba jej wykonywać przysłowiowo “od 8:00 do 16:00”. Jeżeli w trakcie dnia “wypadnie” Ci coś ważnego – swoje obowiązki możesz dokończyć później. Nawet wieczorem 😉!
#3 Lepsze warunki pracy
Praca stacjonarna w siedzibie przedsiębiorstwa nie zawsze sprzyja wykorzystaniu pełnego potencjału, talentu oraz możliwości każdego pracownika. Zwłaszcza jeśli biuro jest zorganizowane w trybie open space, który nie tylko generuje hałas, ale zwyczajnie nie pozwala się skupić. Praca hybrydowa stanowi więc doskonałą receptę na “odcięcie” się od otoczenia i tak czasami potrzebne – wyciszenie.
#4 Wydajność
Na koniec warto podkreślić korzyść, jaka płynie ze wszystkich wyżej wymienionych aspektów. Brak marnowania czasu na dojazdy, poprawa środowiska oraz duża swoboda – to wszystko znajduje swoje odzwierciedlenie również w jakości samej pracy.
Szukasz miejsca, które zapewni Ci spokój i idealne warunki do pracy?
Koniecznie rozważ skorzystanie z oferty wirtualnego biura, które zapewni Ci dopasowaną przestrzeń dla pracy, a dodatkowo – możliwość posiadania atrakcyjnego adresu firmy.
Jeżeli masz pytania lub po prostu chcesz dowiedzieć się więcej – nie zastanawiaj się i już teraz skontaktuj się z naszymi doradcami. Chętnie opowiemy Ci o tym, jak możesz wdrożyć model work-life balance również w swoim przedsiębiorstwie!