Jak dostosować firmę do zmian?

question-mark-1872665_1280

Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – już po niej.”

W obecnych czasach umiejętność dostosowywania się do otoczenia odgrywa istotną rolę. Musimy czasami pójść na kompromis, zrezygnować z własnych wypracowanych metod działania, zdobyć nowe umiejętności, przeorganizować swój system pracy. Często zdarza się, że nasze dotychczasowe działania są mniej efektywne i choć pracujemy jak do tej pory lub nawet najemy z siebie 150% to i tak efekty są marne.

Dlaczego tak się dzieje?

Wielu przedsiębiorców z pewnością zadaje sobie to pytanie.

Dlaczego skoro firma się rozwijała i wszystko było na dobrej drodze nagle pojawia się jakiś czynnik, który to hamuje?

Nie od dziś wiadomo, że w biznesie trzeba być elastycznym i na bieżąco z tym, co się dzieje wokół. Wiele firm zamyka się na otoczenie, skupiają się wyłącznie na pracy i chęci zysku, po drodze jednak nie zwracają uwagi na zmiany i nowe potrzeby klientów, w efekcie czego tracą swoją wyrobioną, często przez długie lata, pozycję na rynku.

Należy myśleć strategicznie i przyszłościowo, być elastycznym i otwartym za zmiany. Warto zastanowić się nad potrzebami nowych potencjalnych klientów, wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom a czasami nawet zasugerować lub podsunąć gotowe rozwiązania.

Co zrobić żeby zacząć zmiany?

Zaczynamy od oceny sytuacji, badamy rynek i potrzeby klientów. Następnie tworzymy własną wizję zmian i spis produktów lub usług, jakie możemy zaoferować. Kolejnym krokiem jest ustalenie możliwych rozwiązań do osiągnięcia celu. Może należy z czegoś zrezygnować a skupić się na innej sferze? To wszystko zależy od nas jak bardzo jesteśmy odważni, otwarci na zmiany i podjęcie ryzyka. Po uporządkowaniu swoich priorytetów przychodzi czas na inicjatywy – stwórzmy dokładny plan czego potrzebujemy, sporządźmy harmonogramy i kosztorysy. Ostatnim krokiem jest podjęcie decyzji o realizacji. Zrób to o czym myślisz, nie bój się podjąć ryzyka, realizuj swoje cele.

Pamiętaj nawet najlepsze biznes plany nie przyniosą żadnego efektu schowane w szufladzie. Poniesiesz porażkę? Trudno, ale dzięki temu staniesz się mądrzejszy i w przyszłości unikniesz błędów.

Twoje plany zaczynają przynosić pożądane efekty? Widzisz, a bałeś się podjąć ryzyko.

Nie każda decyzja musi okazać się właściwa, ale kto nie planuje i się nie rozwija ten prędzej czy później skazuje się na porażkę.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest